Guma płynie w naszej krwi od początku XX wieku i, podobnie jak innowacje, jest elementem składowym naszego DNA. Dzięki temu osiągnęliśmy pozycję czołowego europejskiego producenta opon najwyższej klasy.
Innowacje na horyzoncie
Guma płynie w naszej krwi od początku XX wieku i, podobnie jak innowacje, jest elementem składowym naszego DNA. Dzięki temu osiągnęliśmy pozycję czołowego europejskiego producenta opon najwyższej klasy.
Ponad wiek doskonałej efektywności: bogate dziedzictwo firmy Vredestein
Firma Vredestein jest dumna z miejsca pośród najstarszych producentów opon na świecie — z historią sięgającą ponad 100 lat.
1908
Emile Louis Constant Schiff przejmuje firmę Guttapercha in Delft (Holandia).
1909
Firma przenosi się do Loosduinen i zmienia nazwę na N.V. Rubberfabriek Vredestein.
1910
Firma Vredestein produkuje swoją pierwszą oponę rowerową.
1912
Firma Vredestein produkuje swoją pierwszą oponę do samochodu osobowego.
1934
Otwarcie fabryki opon rowerowych w Doetinchem.
1947
W Enschede powstaje fabryka opon samochodowych N.V. Nederlandsch-Amerikaansche firmy Vredestein we współpracy z B. F. Goodrich.
1952
Firma Vredestein wprowadza Profilux — pierwszą oponę do samochodu osobowego stworzoną we własnej placówce.
1955
Firma Vredestein jest jednym z pierwszych producentów w Europie wytwarzających opony bezdętkowe: Profilux tubeless.
1962
Fuzja z N.V. Rubberfabrieken Havea Raalte.
1965
Wprowadzenie pierwszej zimowej opony firmy Vredestein do samochodów osobowych — M&S 187.
1966
Firma Vredestein przedstawia swoją własną oponę radialną z opasaniem tekstylnym do samochodów osobowych — Sprint.
1972
Na rynek trafia Sprint Steel, pierwsza opona radialna z opasaniem stalowym.
1978
Firma Vredestein przedstawia pierwszą odblaskową oponę rowerową.
1979
Wprowadzenie Space Master — niepowtarzalnej składanej opony zapasowej do samochodów osobowych.
1979
Wprowadzenie opony Vredestein Snow+: ta zimowa opona do samochodów osobowych szybko zyskała doskonałą reputację i jest podstawą pozycji firmy Vredestein jako lidera w branży opon zimowych.
1991
Wprowadzenie opony Quatrac — pierwszej opony całorocznej firmy Vredestein do samochodów osobowych.
1993
Wprowadzenie opony wyścigowej Vredestein Fortezza, na której Leontien Zijlaard-van Moorsel od razu zdobywa mistrzostwo świata w kolarstwie.
1995
Wprowadzenie opony Snowtrac — pierwszej zimowej opony z wysoką zawartością krzemionki.
1996
Firma Vredestein wprowadza oponę Wintrac — zimową oponę do samochodów osobowych odpowiednią do wysokich prędkości.
1997
Wprowadzenie Traxion/Traxion+ — pierwszej serii opon 65–70 do ciągników.
1997
Firma Vredestein rozpoczyna współpracę z włoskim projektantem Giugiaro.
1999
Wprowadzenie opony Flotation Pro — pierwszej radialnej opony rolniczej.
1999
Wprowadzenie opony Sportrac — pierwszej na świecie opony zaprojektowanej przez włoskiego projektanta motoryzacyjnego Giugiaro.
2001
Firma Vredestein przedstawia oponę Sprint Classic do samochodów klasycznych.
2004
Olimpijski złoty medal w kolarstwie drogowym (na czas) dla Leontien Zijlaard-van Moorsel na oponach Fortezza Pro TriComp.
2004
Wprowadzenie pierwszej opony samochodowej firmy Vredestein z indeksem prędkości Y do prędkości powyżej 270 km/h.
2005
Wprowadzenie opony Wintrac xtreme — pierwszej opony zimowej klasy premium z indeksem prędkości W. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.
2006
Firma Vredestein przedstawia jedyną w swoim rodzaju wysoce efektywną oponę klasy Ultra-High Performance do samochodów osobowych — Ultrac Sessanta.
2006
Cadel Evans i Robbie McEwen odnoszą duży sukces podczas Tour de France, korzystając z opon Vredestein Fortezza.
2007
Jakob Fuglsang zostaje mistrzem świata w kolarstwie górskim na oponach Vredestein Black Panther.
2007
Quatrac 3 pierwszą oponą całoroczną z technologią RunFlat. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.
2009
Firma Vredestein zostaje zakupiona przez światowego producenta opon Apollo Tyres Ltd.
2012
Rozwój możliwości w zakresie produkcji opon rolniczych. Powodem jest gwałtowny wzrost zapotrzebowania na opony rolnicze firmy Vredestein ze strony rynku OE i runku wtórnego.
2013
„Air Master firmy Vredestein” — firma Vredestein tworzy niepowtarzalny rozkładany przedni spojler do samochodów sportowych klasy premium wspólnie ze znanym niemieckim producentem samochodów. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.
2013
Wprowadzenie pierwszej opony do kombajnu z technologią Vredestein F+ (IF) — Traxion Cereall.
2013
Wprowadzenie opony Wintrac xtreme S z indeksem prędkości Y dla prędkości powyżej 300 km/h.
2014
Wprowadzenie opony Quatrac 5 — pierwszej całorocznej opony z indeksem prędkości Y. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.
2014
Fabryka Enschede zostaje wzbogacona o nowy mieszalnik tandemowy.
2015
Firma Vredestein wprowadza Traxion Harvest — nową serię opon do kombajnów.
2015
Wprowadzenie nowych rolniczo-przemysłowych opon do ładowarek teleskopowych oraz zastosowań rolniczo-przemysłowych — Traxion Versa i Endurion.
2015
Opony Vredestein Traxion+ i TraxionXXL zostają gruntownie przetestowane przez niemiecki instytut badawczy DLG i uzyskują jego certyfikat.
2015
„Air Master firmy Vredestein” zyskuje międzynarodowe uznanie w formie prestiżowej nagrody DKG Product podczas międzynarodowej konferencji przemysłu gumowego.
2016
Otwarcie centrum badań i rozwoju z myślą o producentach OEM we Frankfurcie oraz potrojenie inwestycji w badania i rozwój.
2017
Otwarcie nowego zakładu produkcyjnego na Węgrzech.
Wyjątkowa pozycja w branży opon do samochodów klasycznych
Nowoczesna technologia i klasyczna konstrukcja to kluczowe cechy opon, które firma Vredestein tworzy dla rosnącego rynku starych samochodów. Dzięki programowi Vredestein Classic zajmujemy wyjątkowe miejsce w tym segmencie. Nasze narzędzie do wyszukiwania opon pozwala na szybkie znalezienie odpowiedniej opony do każdego starego i bardziej współczesnego samochodu klasycznego.
Imponujące portfolio
Gama naszych produktów z biegiem lat znacząco się rozwinęła — zaczynaliśmy od opon rowerowych, a dziś oferujemy także opony klasy premium do samochodów osobowych oraz opony do pojazdów z branży rolniczej i przemysłowej.
Działania w Europie
Jako producent opon klasy premium z siedzibą w sercu Europy doskonale rozumiemy, czego potrzebuje rynek. Innowacje zawsze były dla nas kluczową kwestią, a nasze międzynarodowe centrum badań i rozwoju w Enschede tworzy i testuje opony, które regularnie wygrywają międzynarodowe testy.
Rozwój
Wszystkie fundamenty pod przyszły wzrost zostały położone. Wprowadziliśmy najnowsze techniki produkcyjne w naszej fabryce w Enschede, nawiązaliśmy bliższą współpracę z producentami samochodów, otworzyliśmy nowe biuro we Frankfurcie i zwiększyliśmy produkcję na Węgrzech. Poprzez działania ze strategicznych pozycji w pobliżu naszych partnerów w Europie chcemy w nadchodzących latach jeszcze lepiej przewidywać potrzeby branży motoryzacyjnej.